SISTE DAG I THAILAND

I dag er det siste dagen vår, snufs! Siden alt var stengt i går, skulle vi sjekke ut Phuket town i dag istede. Virker ikke som det er noe særlig turister her, vi var nok de eneste. Vi gikk rundt hele dagen fra bazar til bazar i Phuket square, litt som å vandre rundt på ebay igrunn. Vi var også innom et par sentere, det beste var Ocean mall, hvor de hadde mest merkeklær til en bra pris.

Andre steder som er verdt å sjekke ut om man vil shoppe er;

● Central festival
● Phuket premium outlet, som ligger litt utenfor byen
● Chillva market (åpen på kveldstid)
● Phuket night market (fredag og lørdag)

Vi dro også til et gigantisk varehus som het Supercheap. Det lå typ 20 min fra byen og vi betalte en gutt 300bath for å kjøre oss dit, da det nesten ikke er taxier i byen. På supercheap hadde de virkelig alt fra a-å, så om man har tålmodighet til å gå igjennom alle de uendelige radene, kan man gjøre noen gode kupp. Etter en times tid der, skulle vi hive oss i en taxi tilbake til hotellet. Det var lettere sagt enn gjort, da det ikke var en eneste taxi å få tak i. Vi sto langs hovedveien i sikkert en halv time å prøvde å praie de få taxiene som kjørte forbi, men ingen var interessert i å stoppe. Til slutt kom det en taxi, men han ville ikke kjøre, så etter mye om og men og mas fra meg, ba han meg ringe sjefen hans om jeg ønsket en taxi. Jeg gjorde det da, og litt oppgitt tror jeg han fikk beskjed av sjefen om å kjøre oss. Flax for oss for like etter kom det torden og regnevær i bøtter og spann.

Han kjørte oss for kun 200bath så han var en reddende engel ♡

Da vi kom tilbake måtte vi bare pakke sekken og dra til flyplassen, som lå en time unna byen. Det er alltid masse trafikk i Phuket town, så beregn god tid. På flyplassen var det verken kø i innsjekken eller sikkerhetskontrollen, så for å få de neste timene til å gå spiste vi middag på et sted som het noe med New York, anbefales ikke! Vi  tok også litt massasje før det var boarding.

Flyturen hjem er delt i to og første etappe til Dubai tar ca 6 timer, så må vi vente der i 3 timer og videre derfra til Oslo i ca 7 timer.

Takk for nå Thailand, ses i morgen Oslo!